zondag 20 september 2015

Pijnbestrijding
Altijd een moeilijke beslissing...

Ik zou het vandaag graag willen hebben over mijn manier van pijnbestrijding. Ieder persoon heeft zijn eigen manier om de scherpe hoekjes er vanaf te krijgen.Want dat is alles wat medicatie doet, de scherpe kantjes er vanaf halen en meer niet.De pijn wordt afgevlakt en ik moet eerlijk zeggen , het is geen wondermiddel maar ik ben ermee gediend.

Ik begon ooit met mijn eigen huisapotheek, maar kwam er al snel achter dat dit niet genoeg was.Ben toen overgegaan naar het iets zwaardere geschut, codeïne.  Zalig, maar er was zeer snel een grens bereikt.Het punt dat je meer moet hebben . En dan die verdomde bijwerkingen altijd , neem je dit , dan moet dat er ook bij . Anders raak je gecontipeerd. Wat een ellende, voor je dan de juiste mix hebt.

 Doordat ik ook onder behandeling stond voor depressie kreeg ik anti-depressiva.Ook op dat vlak was er een lange zoektocht nodig om de juiste te vinden. Mijn eerste was een ramp, ik sliep helemaal niet meer en alles werd gewoon nog erger.Een nachtmerrie.  Tegenwoordig zit ik op het gebied van medicatie op een goed spoor. Het zal zeker niet bevorderlijk zijn voor mijn lever , maar het leeft een stuk makkelijker.  Ik neem voor de pijn zaldiar, maar dan het witte produkt. Als anti-depressiva cymbalta( in het begin een hel , maar geef het tijd en het doet wonderen) zeker op het begin s'morgens nemen. Je word er zo misselijk van. Om mijn spieren te kalmeren Clozan en omdat ik daarbij ook eens een trage schildklier heb, L-thyroxine. Dat doe ik dus om te blijven functioneren. In het begin was dit een strijd voor mij om me erbij neer te leggen , maar het is gelukt. Na zoveel jaren eindelijk acceptatie voor mijn pijnbestrijding. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten